lördag 8 augusti 2009

Flaskkort

Vi blev bortbjudna på middag tidigare i veckan, fick ett samtal vid lunch samma dag. Alltså hade jag inte mycket tid till att hinna hitta på något att ta med oss. Gör ett flaskkort sa maken :-) Sagt och gjort. Dock har jag lite svårt för det "traditionella" flaskkortet som går att hitta lite här och var. Anledningen till det är jag är urusel på att klippa eller skära rakt utan linjal eller skärmaskin!


Så jag googlade flaskkort och hittade detta istället. Helt i min smak! Raka linjer! Men - det såg lite tomt ut innan jag cyklade ner till Kahls och köpte en chokladkaka och lade i. Och mottagaren blev både glad och nöjd och var lite förvånad över att jag hade gjort det själv. Lite småkul ;-)


Har stämplat med min Bubbe-stämpel som jag köpte hos Landstoken tidigare i år. Har dock ingen aning om den finns kvar i sortimentet längre.
Hur brukar du dekorera dina flaskkort? Eller vad hänger/sätter du fast på en flaska som du ger bort?
Tack för titten!

1 kommentar:

Lilo sa...

Det här flaskkortet var verkligen snyggt!! Förstår att mottagaren blev glad och ännu gladare när choklad ingick också! Vilken fin gåva!