torsdag 10 juni 2010

Sommar....


Sommar! Underbart ord! Skrotbokens ena tema för juni var att scrapa just utifrån ordet Sommar och även försöka få med något som symboliserar det. 
Fotot är taget på badstranden som återfinns några minuters gångväg hemifrån, som heter Kattrumpan. Anledningen har jag inte helt klar för mig, har hört ett par olika anledningar. Men roligt namn som man kommer ihåg är det i alla fall! :-) 

För min del symboliserar dessa japanska körsbärsblommor verkligen sommar! Även fast de blommar redan i maj, men den underbara svalkan som trädet ger hela sommaren är fantastisk!

Här har jag använt mig av en halv liten knäck/chokladform. Hittade den i mina gömmor och kom genast att tänka på hur mycket sådant som syntes på massa alster i början av året.

Bladen har jag chalkat på kanterna, och det grönprickiga pappret har jag kört genom min lilla wellpappmojj.

Tyll och 3 olika floristnålar. Eller, knappnålar om jag ska vara ärlig. Införskaffade på CityGross.

En av mina favoritrosor, inhandlad i Englad, tillsammans med underbara papper från October Afternoon.
Du har väl inte missat Skrotbokens tävling som pågår till den 16 juni. Här finns all info! 
Tack för titten! 

Inga kommentarer: