tisdag 24 juli 2012

Äntligen semester

Igår efter lunch tog jag beslutet att gå på semester 4 dagar tidigare än planerat. Chefen sa ja och nu har jag 4 mer eller mindre oplanderade veckor framför mig! Semesterkänsla fick jag redan i helgen när vi drog iväg på en dagstur till Tingsrydstrakterna, bland att för att geocacha. <------- Klicka på länken om du är nyfiken på att läsa mer om geocaching! 
Vacker bruksmiljö från Dång Kvarn strax utanför Tingsryd. Här stannade vi för att Geocacha och möttes av denna vackra miljö!

Älskar blåklockor.


Gamla bruksmiljöer som får stå kvar relativt orörda är det något magiskt med tycker jag!

Smart halkskydd.

Att geocacha gör att vi får se helt underbara platser runt om i landet, än så länge endast i Småland och på Öland. Men med 1,8 miljoner cacher över hela världen har vi att göra :-)

Väl hemma på kvällen fick vi ett underbart ljus över Kalmarsund och Ölandsbron.

Kattrumpans badplats.

Underbara molnformationer.
Bloggen kommer rulla på som vanligt under min semester med 2-4 inlägg i veckan!

2 kommentarer:

Pillan sa...

Underbara bilder!!
Ha en härlig semester... :-)
Kram

Sara sa...

Supervackra foton! Älskar den med halkskyddet... Och blåklockor är ju så fint! Njut av din semester nu när sommaren äntligen behagat komma!
Kram Sara