fredag 4 januari 2013

Svartvit stjärnglans

Igår publicerades ett inlägg på temat svart/vitt hos Skrotboken. Vi inspiratörer fick endast använda svart och vitt som färger på våra alster. Inte helt lätt kan jag lova :-)
Jag har äntligen tagit mig i kragen och scrapat mitt absoluta favoritfoto från vårt besök på Cirkus och Tomas Ledins show i september. Jag hade med mig min systemkamera in och lyckades få många bra bilder, men just denna har etsat sig fast som en stor favorit. 

Jag har stämplat med min nyinköpta spetsstämpel i svart stämpelfärg och sedan hällt på svart embossingpulver för mer effekt. Har använt 2 olika stämplar från samma kit. 

Mesh, tyll och plastdekoration i rätt färger.

Här har jag satt fast en bit gasbinda. Först tyckte jag att gasbindan var alldeles för tjock och svårjobbad, men så klippte jag bort lite på kanten och lyckades dra isär det riktigt mycket.

När jag satt och redigerade bilderna såg jag att jag har satt g-klaven bakvänt!! Jaja, så kan det gå ibland :-)
Glöm nu inte att kika in hos Skrotboken för fler alster på samma tema och anledningen till varför vi skapat utifrån det :-) 
Material:
Stämplar: YouDo Spetsstämplar (YD397274) & Making Memories magnetiska stämpelset
DistressInk: Black Soot
GlitterStickles: Black Diamond
Embossingpulver: Svart, Landstoken
Thickers: American Crafts, Daiquiri
Dekorationer: Mesh; gasbinda; tyll; gem; band; bling & plastgrej

1 kommentar:

Unknown sa...

Det här är nog mitt absoluta favoritalster från dig! Ursnyggt i svartvitt och håller med om att det är ett riktigt snyggt kort!!