måndag 29 juli 2013

Semesterglimt....

Semestern bjuder på något oåterkalleligt - jag har satt saxen i tyget till en tänkt klänning.... Mitt mål är att klänningen ska vara klar senast när min semester slutar!

Den genomförkylda maken bara en önskan när han var som absolut sämst .....

Kanelbullar. Självklart bakade jag det åt honom.

Massor med soltimmar, och några av dessa passade jag på att utnyttja genom att ligga utomhus och läsa bok. Det tillhör inte vanligheterna på något vis.
Mitt årliga besök på Kalmar Slott.

Här är några av de fynd man har gjort vid de pågående utgrävningarna.

Vacker utsikt.

Utställningen Kunglig Vintage. En svårfotad miljö, men ack så många fina klänningar. Wow!
Årets besök på lunchmusiken i Slottskyrkan som genomförs under sommaren. Det är ingen sommar utan ett besök här och hade jag inte fått höra Buxtehude hade jag blivit grymt besviken. Skönt att jag inte blev det ;-) 

Snabb visit på Larmtorget där Shirley Clamp uppträdde. Ungefär samtidigt som jag tar denna bild har hon klivit upp på scenen - och då behagar regnet komma! 
Jag har börjat sy på klänningen. Det går sakta, sakta framåt :-)

4 böcker är redan lästa, en del ute i solen och en hel del inne liggandes på soffan :-)

Onödig lyx som jag tokgillar!

After Work med kollegorna.

En tur ner till Sandskulpturfestivalen för att se alla häftiga saker som skapats med bara sand. Hur de ser ut efter ett flertal ilskna regnskurar vågar jag inte tänka på....

Nya träningsskor till gymträningen. Underbara!

Tjejmiddag. Underbart. Tack fina ni 

Inga kommentarer: