torsdag 16 juni 2016

~ CiLi in Papers juniutmaning ~

Juni månads utmaning hos CiLi in Papers är en otroligt inspirerande skiss. Redan när jag såg den visste jag vilka foton jag skulle scrapa, och jag fick även ett upplägg på näthinnan. När jag väl satte mig för att tolka skissen var det bara fotona som fanns kvar i tankarna kring tolkningen av skissen. De andra var som bortflugna :-)
Ena kombinationen av blommor...

Och den andra kombinationen.

Titeln är utstansad i vit CS och sedan har jag färglagt det med en DistressInk och en vattenpenna för att få ett mer luftigt resultat.

Först när jag var klar insåg jag att det hade blivit en form av symmetri bland knapparna.

Hela titeln.


Material
CS: Mörkblått, vitt & cream
Mönstrat papper: Little Yellow Bicycle
DistressInk: Faded Jeans
Perfect Pearl: Mörkblå
Övrigt: Knappar, spets och blommor
Stickers: Panduro
Die: QuicKutz, Jolly

Inga kommentarer: